I första hand ska du vända dig till någon ur personalen på skolan om du har synpunkter eller klagomål. Lärare och övrig personal på skolan har alla ansvar för att ta emot synpunkter och klagomål. Kan personalen själv inte bemöta klagomålet så för de det vidare till rektor.
Du kan även vända dig direkt till skolans rektor och du finner kontaktuppgifterna till rektor på skolans hemsida.
Du kan lämna synpunkter och klagomål både muntligt och skriftligt. Du kan även välja att vara anonym, men då bemöts inte ditt klagomål utan hanteras endast i det egna kvalitetsarbetet.
Om du inte är nöjd med hur skolan har hanterat ditt klagomål kan du vända dig till huvudmannen. Din synpunkt eller klagomål kommer då att skickas direkt till huvudmannen som, såvida du inte valt att vara anonym, kommer att bekräfta att bekräfta mottagandet av din uppgift.
Din synpunkt eller klagomål kommer att hanteras av huvudmannen. Utredare av ärendet utses av ansvarig chef och är oftast någon på den aktuella enheten. Huvudmannen fattar sedan beslut om vilka ev åtgärder som ska vidtas utifrån uppgiften.