Studentens uppmaning: “Nyttja gymnasietiden”

Studenten Elton har blivit ett riktigt yrkesproffs genom att nyttja varje extrachans till att arbeta och utvecklas. Han uppmanar framtida elever att göra detsamma. – Njut och ta vara på tiden, det går snabbare än vad du tror.

Elton Larsson är en av årets studenter på Yrkesgymnasiet Munkedal.

Han är lite nervös över att ta studenten men känner samtidigt att skolan förberett honom väl.

Han har lärt sig mycket och fixat klart med jobb redan innan examen.

Tack vare skolans lärlingsupplägg har han kunnat jobba extra på helger och lov. Han har nyttjat varje chans att arbeta och utvecklas.

Efter studenten tänker han inte dra ner på tempot. Han kommer fortsätta jobba hårt mot sina mål.

Men de gånger Elton behövt stöd har han lutat sig mot lärarna.

Framför allt mentorn Bengt Kindström har varit viktig för honom.

– Det kommer nog kännas lite konstigt utan Bengt, men vi ska hålla kontakten, säger Elton.

Han vill tacka sina klasskamrater och lärare för roliga år.

Han passar samtidigt på att uppmanana blivande elever att njuta och ta vara på gymnasietiden.

– Det går snabbare än vad du tror, säger han.