Testa hur det är att vara

Vill du testa att gå på Yrkesgymnasiet? Du som går i nian har möjlighet att vara Elev för en dag hos oss – en ypperlig möjlighet att se om vi är skolan för dig!

Så här funkar det

En inspirerande dag.

Upplev Yrkesgymnasiet från insidan.

Under dagen får du träffa elever och lärare samt se dig omkring i våra fina klassrum och verkstäder. Självklart får du alltid stöd och vägledning av våra kommunikatörer och lärare, som mer än gärna svarar på dina frågor.
Varmt välkommen – boka in Elev för en dag redan i dag!

Intresseanmälan

Det tar 2 minuter.

Sedan sköter vi resten.
    Gör din intresseanmälan här.
    Vi kontaktar dig och kommer överens om dag och tid för ditt besök.
    Du får en rolig och lärorik upplevelse!
Vilken skola är du intresserad av?
Vilket progam är du intresserad av?
Psst! Se till att programmet finns på din valda ort genom att kolla ortsidan i menyn.
Vilken dag passar bäst?
Vilken tid på dagen?
Jag samtycker till att Thorengruppen behandlar mina personuppgifter (namn, telefonnummer, uppgift om elev eller vårdnadshavare) för att fortlöpande kontakta mig avseende information om skolan. Du kan när du vill kontakta oss om du vill upphöra att få information från oss. Vi tar då också bort dina inlämnade personuppgifter. Mer information om vår personuppgiftsbehandlingen finner du på thorengruppen.se/dataskydd.
Ale
Restaurang- och livsmedelsprogrammet
VVS- och fastighetsprogrammet
Vård- och omsorgsprogrammet
Tack för att du kontaktar oss! Vi hör av oss :-)
Oj! Något blev fel. Försök igen.
"
Det bästa med YG är att man inte tröttnar; när du blir trött på att sitta i ett klassrum och ha lektioner så börjar praktiken om igen. Det blir en perfekt kombination.
GAREEN MOHAMED
"
En person kan ha jättefina betyg men ändå ha det svårt i arbetslivet. Genom APL på YG har jag fått lära mig hur det går till på ett riktigt jobb.
TINDRA PETTERSSON
"
Det bästa med att gå på Yrkesgymnasiet är att du får en bra balans mellan skola och praktik, du hinner sakna skolan när du är på praktik och tvärtom.
ELLA AXMAN