Hey you!

Boka privat rundtur eller besök oss på Öppet hus

Psst!

Du vet väl om att vi ofta har Öppet hus på våra skolor? Välj orten du är intresserad av i huvudmenyn för att se nästa tillfälle!

Boka en privat rundvisning

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort!
Jag samtycker till att Thorengruppen behandlar mina personuppgifter (namn, telefonnummer, uppgift om elev eller vårdnadshavare) för att fortlöpande kontakta mig avseende information om skolan. Du kan när du vill kontakta oss om du vill upphöra att få information från oss. Vi tar då också bort dina inlämnade personuppgifter. Mer information om vår personuppgiftsbehandlingen finner du på thorengruppen.se/dataskydd.

Alla våra yrkesprogram

Barn- och fritidsprogrammet
Bygg- och anläggningsprogrammet
El- och energiprogrammet
Fordons- och transportprogrammet
Försäljnings- och serviceprogrammet
Hantverksprogrammet
Hotell- och turismprogrammet
Industritekniska programmet
Restaurang- och livsmedelsprogrammet
VVS- och fastighetsprogrammet
Vård- och omsorgsprogrammet

Vi utbildar framtidens yrkeshjältar

Vi lär dig mer än ett jobb

Förutom att hitta ett jobb är det viktigt att kunna behålla jobbet, och då är det mer än yrkesskicklighet som spelar roll. Vi lägger därför fokus på du ska lära dig allt som är viktigt på en arbetsplats, som till exempel social kompetens, att kunna passa tider, vara strukturerad och lösa yrkesproblem som kan uppstå.

Lär dig av yrkesexperter

Du lär dig både i skolan och på din lärlingsplats. I skolan får du hjälp av en yrkeslärare att förbereda dig för APL (praktik) i våra yrkesanpassade lokaler. På lärlingsplatsen har du en utbildad handledare som ger dig uppgifter, coachar dig och lär dig yrket.

Bärbar dator

Du får låna en bärbar dator under alla tre år som du för en liten summa kan köpa loss i slutet av tredje året. Datorn är utrustad med alla program du behöver för att klara skolan.

Fler funderingar?

Mer från Yrkesgymnasiet

Vill du besöka oss?

Jag vill hälsa på!

Du som går i nian har möjlighet att vara Elev för en dag hos oss – då kan du se om vi är skolan för dig och träffa våra elever. Klicka i formuläret så hörs vi!
Ale
Vård- och omsorgsprogrammet
Har du frågor?

Jag vill veta mer!

Vill du veta mer om hur det är att gå på Yrkesgymnasiet? Skicka in en intresseanmälan – vi svarar på alla dina frågor!
Besök våra skolor!

Öppet hus

Ta chansen att besöka oss på Öppet hus! Kolla in sidan för den skola du är intresserad av i menyn. Där hittar du datum för nästa öppet hus och annat skoj!