Åke Jakobsson & Co i Umeå får utmärkelsen som Månadens företag

Nu börjar Yrkesgymnasiet i Umeå med en ny utmärkelse. Åke Jakobsson & Co i Umeå HB får den första utmärkelsen som Månadens företag. – Det känns bra och roligt att få den utmärkelsen, säger delägaren Leif Jakobsson.

Företag: Åke Jakobsson & Co i Umeå HB.
Grundades: Det här företaget startades för 15 år sedan men är en avknoppning av ett företag som funnit sedan 1971.

Antal anställda: 3.

Kontor: På Sandbackavägen 32.

Verksamhet: ”Vi har byggservice och gör allehanda mindre jobb åt fastighetsägare. Det kan vara renovering av kontorsutrymmen, reparation av vattenskador, innertaksbyten och så vidare. Vi säljer även Mieles professionella tvättstugeutrustning och installerar vitvaror i nyproduktion på vissa byggarbetsplatser”.

Hur ser framtiden ut för företaget:

”Den ser ljus ut. Umeå bara växer och byggservice utökas så det ser bra ut”.

Så fungerar samarbetet med Yrkesgymnasiet:

”Det funkar väldigt bra. Det är smidigt att ha kontakt med lärarna och det är bara att ringa när som helst om det är något. Vi har jobbat med Yrkesgymnasiet i sju år, vi har gått handledarutbildningen och vi har både elever inom bygg och el. Vi har just nu fyra elever på kontrakt”.